Toename van digitale horloges: Waar investeerders op moeten letten

Met de hoop de toppositie bij de consument te bereiken, hebben bedrijven als Google (NASDAQ:GOOGL), Microsoft (NASDAQ:MSFT), Samsung (KS:005930) en Sony ook hun eigen draagbare apparaten op de markt gebracht.

Investing.com heeft onlangs een nieuwe Apple Watch-app gelanceerd en heeft besloten om ook wat onderzoek te doen naar wearables; kunnen wearables een groeimotor worden voor een aantal van de grootste technologie-aandelen van vandaag? Moeten beleggers hun spaargeld inzetten op bedrijven die in wearables beleggen, of is dit een rage die binnenkort uit de mode raakt?

Een flits van de pols: Stijging van de Smartwatch
Een flits van de pols: Stijging van de Smartwatch | Appinstitute.com & Investing.com
Klik hier om de infografiek die we met Appinstitute hebben gemaakt recht te zetten.

Maar eerst, waar is het allemaal begonnen?

In 1972 kondigde de Hamilton Watch Company de Pulsar Time Computer aan, die destijds werd geprezen als het eerste digitale horloge.

In 1975, toen analoge uurwerken naar digitaal gingen, hadden de schermen nu de mogelijkheid om een scala aan informatie weer te geven. Deze horloges werden beschouwd als slim voor de tijd met computermerken als Commodore die geïnteresseerd raakten in de ruimte.

Toen het digitale tijdperk in de jaren tachtig van de vorige eeuw aanbrak, kwam de Japanse elektronicafabrikant Seiko offered met een snelgroeiende reeks van smartwatchmodellen, waarbij de T001 zorgde voor TV-on-a-watch en de Data2000, waarmee tekstkarakters konden worden opgeslagen en aangesloten op een computer. Andere modellen voegden kalenders, memo’s, eenvoudige spelletjes en slakkengang toe om de connectiviteit te verbeteren.

Met bijna twee decennia voorbij, gaf 1999 ons het beste horloge dat op een computerbesturingssysteem draaide, waardoor de weg werd vrijgemaakt voor echte smartwatches. Steve Mann, de vader van de wearables, heeft Linux in een horloge geschroefd, terwijl Samsung het SPH-WP10 horloge heeft geleverd dat in staat is om mobiele telefoongesprekken te voeren.

In 2004 vond Microsoft de categorie bijna opnieuw uit met de SPOT – die stond voor Smart Personal Objects Technology – maar ze slaagden er niet in om het ware potentieel van het apparaat te ontdekken.

In 2009 stopten Indië en BURG Wearables een SIM-kaart in een smartwatch, waardoor gebruikers konden bellen en sms’jes konden ontvangen zonder dat ze aan een smartphone hoefden te hangen.

De innovatie in de ruimte begon snel op gang te komen aan het begin van het decennium, toen Sony de Sony Smartwatch op de CES 2012 introduceerde. Samsung lanceerde toen zijn eigen smartwatch – de Galaxy Gear Smartwatch – die met Sony concurreerde voor de toppositie in wearables.

In 2014 vond de door het publiek gefinancierde start-up Pebble de smartwatch opnieuw uit, met een campagne op Kickstarter die meer dan $10 miljoen aan financiering opleverde.

Laat in het spel had de iPhone-gigant Apple veel werk te doen met zijn Apple Watch, dat in september 2015 werd onthuld. Het werd al snel het best verkochte draagbare apparaat met 4,2 miljoen verkochte exemplaren in het tweede kwartaal van het boekjaar 2015.

In september 2019 introduceerde Apple de Apple Watch Series 5, de eerste echte smartwatch. Als extra stimulans voor de ruimte lanceerde Apple een speciale App Store voor de Apple Watch.

Hoe Apple zijn ‘ding’ deed voor horloges

De totale omzet van smartwatch blijft jaar na jaar stijgen, met een recordverkopen in 2018, waardoor de omzet in 2017 bijna verdubbelt. 2019 wordt een nog sterker jaar; fabrikanten verscheepten in het tweede kwartaal van dit jaar 12 miljoen smartwatches, een stijging van 44% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar.

Als teken van hoe dominant een speler Apple is geworden in de ruimte, was de Apple Watch goed voor bijna de helft van de in het tweede kwartaal verscheepte smartwatches.

De Apple Watch heeft sinds zijn eerste release grote vooruitgang geboekt – offering meer functionaliteit en functies bij elke versie. Wat de hoge mate van tevredenheid over het product betreft, heeft 30% van de Apple Watch Series 1-kopers ook de Series 2 gekocht.

Apple bleef de interesse wekken en het horloge aantrekkelijker maken, met designbandjes en een reeks schermformaten om de massa-appeal van alle gebruikers te stimuleren. Het bedrijf uit Cupertino biedt 84 mogelijke combinaties van Apple Watch en official bandjes.

Hoe Apple Watch de voorraad van Apple door de jaren heen heeft beïnvloed

De wereldwijde smartwatchmarkt maakt een indrukwekkende groei door, met Apple als koploper, met een ruime marge. Het bedrijf heeft in het tweede kwartaal van 2018 3,5 miljoen smartwatches verscheept, 30% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. In het eerste kwartaal van 2019 steeg de verkoop van de Apple Watch nog steeds met 49%.

Het is dan ook niet verrassend dat de smartwatch – en de andere draagbare apparaten, waaronder ook AirPods – voor Apple een steeds belangrijkere activiteit is geworden, en dat is terug te zien in de aandelenkoers.

 

Inderdaad, Apple aandelen (NASDAQ:AAPL), die momenteel op een historisch hoogtepunt handelen, hebben ongeveer 104% gewonnen sinds de eerste Apple Watch werd uitgebracht. De verwachting dat wearables de komende jaren de groei zullen blijven aandrijven, heeft ertoe geleid dat Wall Street verwacht dat de koers van Apple verder zal stijgen.

Daarnaast heeft Apple ook een grote impuls gegeven aan de gezondheids- en fitnessindustrie door meer gezondheidsgegevens aan mensen te verstrekken via zijn apparaten, waaronder hartslagtracking op het Apple horloge. De weg naar de gezondheidszorg kan voor Apple een andere onverwachte groeimotor voor de lange termijn worden.

Hoe heeft het betreden van de draagbare ruimte andere technische bedrijven beïnvloed?

Apple staat voor een constante strijd om zijn draagbare apparaten te upgraden, omdat nieuwe technologieën klein genoeg of energie-efficiënt genoeg worden om in de kleine ruimtes van Apple Watch fob te passen.

Het bedrijf heeft te maken met groeiende concurrentie van andere grote technische spelers, die allemaal strijden om Apple te onttronen en zijn plaats in de top van de draagbare apparatuurindustrie te veroveren.

Google, dat eigendom is van Alfabet, heeft onlangs verklaard dat het een kans ziet om “Made by Google” draagbare apparaten op de markt te brengen en meer te investeren in draagbare technologie. Alleen al deze maand kocht Google Fitbit, een pionier op het gebied van fitness, voor 2,1 miljard dollar. De overname kwam na een afzonderlijke overeenkomst eerder dit jaar, waarin Google ermee instemde om Fossil Group’s intellectuele eigendom met betrekking tot smartwatch-technologie te kopen, omdat het zijn inspanningen opvoert om Apple in de ontluikende markt voor draagbare apparaten aan te pakken.

Andere belangrijke spelers in de ruimtevaart zijn Samsung Electronics, Sony, LG Electronics, Motorola en Garmin. Daarnaast hebben de goedkopere aanbiedingen van China’s Huawei Technologies en Xiaomi ook inspanningen geleverd om hun marktpenetratie in de markt voor draagbare apparaten te verbeteren.

Moeten we in de nabije toekomst een hoge groei van de markt verwachten?

Nu de concurrentie in de ruimtevaart toeneemt, kan men duidelijk het argument maken dat het beste nog moet komen van de wearables industrie.

Volgens marktonderzoeksbureau Gartner wordt verwacht dat de omzet van smartwatch in 2022 112,5 miljoen stuks zal bedragen, wat neerkomt op een stijging van maar liefst 171% ten opzichte van de omzet van 41,5 miljoen stuks in 2017.

De meest opvallende rugwind waarvan de sector de komende jaren zal genieten – en die waarschijnlijk de grootste impuls zal geven aan de groei op lange termijn – zal de komende 5G-uitrol zijn, die supersnelle snelheden belooft die de mogelijkheid hebben om technologieën zoals wearables te ondersteunen. 5G zal de hoeveelheid data die aan smartwatches kan worden geleverd verbeteren, terwijl er genoeg ruimte is voor de ontwikkeling van apps om nieuwe toepassingen te bedenken.

In de VS hebben AT&T (NYSE:T), Verizon (NYSE:VZ), T-Mobile en Sprint al 5G-netwerken gelanceerd, maar alleen in bepaalde steden. Een geleidelijke landelijke uitrol zal naar verwachting in 2021 voltooid zijn.

Hoe kunnen investeerders wearables gebruiken om hun investeringen te verbeteren?
In het verleden waren smartwatches niet veel meer dan een technisch accessoire waarmee gebruikers berichten konden beantwoorden, oproepen konden ontvangen en zelfs meldingen van sociale media konden bekijken. Tegenwoordig zijn smartwatches uitgerust met innovatieve functies die u kunnen helpen uw leven te vereenvoudigen en uw financiële gezondheid te verbeteren.

Op de hoogte blijven van het laatste marktnieuws of het bijhouden van uw investeringen is nog nooit zo eenvoudig geweest dankzij Investing.com’s baanbrekende Apple Watch app.

Met de app kun je snel en eenvoudig je portefeuille monitoren, elke beurs wereldwijd in één oogopslag bekijken en de prestaties van individuele aandelen en hun grafieken bijhouden – en dat alles om je pols.

Nog belangrijker is dat de Investing.com Apple Watch app je direct op de hoogte houdt van koersen en nieuwsberichten, zodat je altijd op de hoogte bent van wat er op de financiële markten gebeurt.

THE BREAKDOWN

DESIGN
DISPLAY
RECEPTION / CALL QUALITY
PERFORMANCE
SOFTWARE
BATTERY LIFE
ECOSYSTEM

Nice

Look, I can take you as far as Anchorhead. You can get a transport there to Mos Eisley or wherever you're going.

Buy it now
User Rating: 4.18 ( 9 votes)

About admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *