Zo, die webshop staat! En nu? Rustig wachten tot de bestellingen miraculeus binnenstromen? Klinkt geweldig, maar zo werkt het helaas niet. Een webshop onderhouden en er ook effectief goede verkoopcijfers mee halen, is een hele klus en vraagt best wat inspanning. Hoe je eraan begint? Door deze blog te lezen! Want hier vind je het antwoord op de vraag: ‘Hoe haal ik meer uit mijn webshop?’.
Online adverteren
Adverteren kan je doen op verschillende manieren. Online ondernemen zonder te adverteren, dat wordt een lastige zaak. Gelukkig zijn er heel wat mogelijkheden die je niet per se tonnen geld moeten kosten. Goed nieuws voor de kleine ondernemer en startende webshopeigenaar, want zelfs met een klein budget kan je ervoor zorgen dat je online opvalt. Maar hoe? Afhankelijk van je business kan je je focussen op bepaalde kanalen. Uiteraard is het aangeraden eerst onderzoek te doen naar waar je doelgroep zich bevindt. Zijn Instagram & Facebook de grootste kanalen? Dan doe je er goed aan Facebookadvertenties eens grondig onder de loep te nemen. Bedenk leuke campagnes die de interesse van je potentiële klanten wekken en pluk de vruchten in no time.
Slimme betaalmogelijkheden
Door gebruik te maken van slimme betaalmogelijkheden, zet je user experience op de eerste plaats. Consumenten willen snel en makkelijk kunnen afrekenen, ook op mobiel. Een hele hoop gegevens invullen voor je aankoop effectief rond is, heel wat mensen hebben er het geduld niet voor en zijn snel afgeleid. Zeker als ze de aankoop via hun telefoon doen, zijn de kansen dat er iets of iemand de aankoop verstoort erg groot. Op die omgevingsfactoren heb jij als webshopeigenaar natuurlijk geen grip, maar wat je wel kan doen, is de betaling via Bancontact, PayPal of bijvoorbeeld AfterPay zo vlot mogelijk laten verlopen. Zit er groeipotentieel in het toepassen van een degelijke betaalstrategie? Praat erover met je Payment Service Provider.
Credit management
Wil je je onderneming een plezier doen? Bekijk dan zeker de mogelijkheden die er zijn rond creditmanagement. Langdurig onbetaalde facturen behoren met goed credit management voorgoed tot het verleden. Met een creditmanagementsysteem stuur je automatisch betaalverzoeken en worden die betaalverzoeken ook automatisch opgevolgd. Je bespaart er urenlange administratietijd en ook druk op de klantenservice mee. Herinneringen verstuur je met een creditmanagementsysteem makkelijk en automatisch via sms of e-mail. Je ziet je inningspercentage zienderogen stijgen, dit doordat je aan de hand van betaalgedrag en klantenprofielen je specifieke betaalschema’s opzet. Zo begeleid je elke klant naar een vlotte betaling.